måndag 18 oktober 2010

INTERIÖR I SVART




Ny vecka, nya ide'er

Jag funderade på mitt inlägg igår, och slogs av att jag alltid i första hand gillar vitt. Vitt vitt och vitt. Det är ju så att jag tröttnar på det själv. Jag blir så glad när jag ser andra exempel - och då menar jag inte en löjlig fondvägg - utan där hela konceptet vågar vara annat än "bara vitt". Sparade följande objekt för några veckor sedan, som inspiration då ett koncept utanför de vita ramarna skall göras. Det är väl genomfört, man har tagit den mörka tonen igenom hela lägenheten, på golvet och upp på alla väggar, och det är onekligen väldigt intressant resultat. Men detta är en lägenhet på taket, med gigantiska dagsljusinsläpp och bara himlen utanför på alla sidor - och det är nog det som behövs för att få till ett mörkt koncept. Mörka färger "suger" ju upp det ljus som finns, så det måste finnas masssa massa dagsljus för att kunna "förlora" lite ljus i färgen.




Louis Ghost stolarna är ett smart trick att få in lite ljus i rummet, de bär upp dagsljuset och blir nästan självlysande mot det mörka. Samma sak med den blanka takpendeln.




 


Effektfullt med de svarta väggarna och de vita fodren, det blir som en stor tavla.



Kaxigt infällda ugnar i väggen, inte som brukligt är i skåpstommar.






Sovrumsdelen är väldigt "hotellig", med en-suite-badrum och bara glasskiva emellan.





...Och det mörka konceptet följt hela vägen in i badrummet. Väldigt smart att få in dagsljus här med glasskivan in till sovrummet där det egentliga fönstret är placerat.


Måndag måndag, nya tag!


3 kommentarer:

  1. Jag älskar att titta på inredningsfoto, hit kommer jag tillbaka !!!!

    SvaraRadera
  2. Åh gud så fint! Jag är alldeles för tråkig med mitt vita!

    SvaraRadera
  3. Välkommen hit Marie, kul att du hittat hit :)
    Och vita pärlor - jaaaa visst skulle man våga mer än sitt eeeeeeeeviga vita :))))

    SvaraRadera