onsdag 17 november 2010

LITE BLING FÖR HEMMET


Bild B&B Sweden

Idag kom det ett fint nyhetsmail på jobbet, riktigt bling för hemmet om man är sugen på det? En liten detalj någonstans kanske? Jag är inte så mycket för bling, men dessa beslag, knoppar och trycken var så bedårande att jag kan inte låta bli att lägga in dem för framtida minne. Det är företaget Bäccman & Berglund Sweden som gör designen. Ovan ett gäng knoppar i mässing.


Lite bling med Swarowski kristaller på nyckelringen. Nyckelringarna kan man köpa lösa, så man måste inte gå all-the-way med bling-trycken. Finns flera modeller.



En sån här skulle jag kunna tänka mig i alla fall.




Och renknoppen skulle jag kunna tänka mig i huset i Alperna. Urgulligt.




2 kommentarer:

  1. Hej nyfiken på ert badrum. Vi ska själv göra om och vill ha klassiskt med marmor och valnöt. Men vilket klinker passar till golvet och vilken storlek bör man välja på klinker? Sååå många beslut. Hej från anni

    SvaraRadera
  2. Hej Anni, vi valde carrara marmorn till golvet, och har vita kakelplattor på väggarna. Våra golvstenar är 20x20 cm, så slapp vi bryta till mindre storlekar under badkar för fallets skull. Annars tycker jag det är väldigt snyggt med större plattor som 40 x 40 cm, men då måste man bryta till mindre storlekar i eventuell dusch och under badkar runt avlopp. Det beror lite på hur stort badrummet är också. Stort badrum = stora plattor blir bäst.
    Jag skall lägga in bilder på badrummet så fort det blir klart, hantverkarlagen (rör, el, vvs) går i omlott med sååååå mycket glapp emellan. Men snart så, jättelite kvar :) Hej hej

    SvaraRadera