onsdag 2 februari 2011

NYA GARDINER - OCH VIPS SÅ VAR DET GJORT!



.....om det var lika lätt som att springa runt med Photoshop och ett trollspö hemma. Nu har jag kikat i datorn hur det blir om jag färgar in siden gardinerna och byter tapet bakom sängen. Som jag skrev i förra inlägget blir de kvar för stora gardiner tillför något arkitektoniskt som saknas i detta låd-rum utan arkitektcharm. Och stora gardiner förbättrar akustiken (dämpar ljud utifrån och gör rummet mättat tyst) och stoppar kallras utmed ytterväggen. Kom ihåg att hänga gardinerna från tak! Jag lurar ögat i mitt sovrum att tro att takhöjden är högre eftersom de hänger från just taket. Jag kör samma grepp som innan att låta gardiner och fondvägg flyta samman i samma kulör, för att få en starkare karaktär än bara en fondvägg, som jag tröttnat på. Men jag ser här att det inte sjunger så bra med den sjukt dyra äkta mattan. Hmmm, måste fundera ett par varv till, men nu kan jag i alla fall kika på beslutsunderlagen här! :)


Som det ser ut nu, med den aningen för vaniljfärgade nyansen... Men allt sitter tajtare i färgkonceptet så här även om jag tröttnat lite.


Så här ljust grå blir finast, men jag kan inte färga in tyget ljusare, då får det bli nya helt och hållet :/

2 kommentarer:

  1. Den sandbeiga färgen och mattan lyfter verkligen varann, kanske synd att ta bort en vinnande helhet. Men visst är grått också snyggt :)

    SvaraRadera
  2. Jaaaaaaa.........det var det jag såg också när jag gjorde Photoshopbilden :/ Håller helt med. Så jag får verkligen fundera ett par varv till, troligen blir något annat rum grå-smittat :)))

    SvaraRadera