söndag 13 mars 2011

ETT VÅRGRÖNT OLIVTRÄD INNE - ÄNTLIGEN


 Bild studio karin


Det vackra vädret igår inspirerade till en utflykt till Plantagen ute på Värmdö. Skärgården bjöd på sitt vackraste väder och jag trodde jag skulle mötas av vååååååååååårplantor. Men icke. Någon stickling här och var, men det var nog för tidigt... Så jag tog med mig lite grönt som vi kan ha inne istället. Äntligen fick ett olivträd följa med hem. Jag har inte vågat förut för jag har en tendens att inte sköta mina växter. "Kan leva upp till 2000 år" stod det i alla fall på info-lappen. Yepp, jag ger den tre veckor. Men jag ska flytta krukan lite ut och in i solen på altanen när det är varmare, så får vi se vad det gillar att bo hos oss...


Men vacker som få andra plantor är det, olivträdet. Och nu står det och förgyller blicklinjen in i vardagsrummet, en riktig "focal-point" :) 
Jag får lite förfrågningar kring vårt fyra m långa sideboard lite nu och då. Vi hittade inget som var så långt, så jag kan berätta att vi byggde detta själva av IKEAs Faktum stommar som är 80 cm breda och 70 cm höga. Högblanka vita luckor. För att ge sideboardet en exklusivare touch platsbyggde vi en träsockel under skåpen, samt beställde en tunn träskiva på snickeri som ligger ovanpå. Denna toppskiva är penselmålad i ljust grått.


Andra inspirationsbilder jag redan visat på bloggen som fått mig så kär i just olivträd...


Ja, det var lite vårgrönt inne. Hoppas att den gillar att bo hos oss! Idag ska vi ut på så spännande så spännande utflykter, hoppas ni har en fantastisk söndag ni med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar