onsdag 16 mars 2011

SNART EN FOODCOURT NÄRA DIG?


Kollage studio karin för Millimeter Arkitekter

Ursäkta tystnaden här på bloggen, jag har så sjuuuuuuuuukt mycket att göra. Men jag kan ju roa er med lite vad jag gör just nu....Jag håller på att ta fram en foodcourt i en Galleria i en stad i mellansverige i egenskap av konsult här på Millimeter Arkitekter. Så idag visar jag moodboarden för restaurangen som jag gjorde, som vi redan presenterat för kund. Allt är work in progress nu. ska stå klart i höst. Det är bara ett litet snapshot av en 10 sidor lång presentation, men här är godbitarna. Material- och möbelval och stämning i restaurangens mitt. Stilen eller konceptet är industriellt och vintage, och lite cosy. Just nu filar jag på möbleringsplaner och produktspecifikationer på jobbet om dagarna.




Materialvalet är naturligt trärent, träd och grönska, med råa materialval, samt lite härliga färger strategiskt placerade i miljöerna. Massa olika sittmiljöer i olika konstellationer. Ska bli såååå roligt att följa detta bygge och dess restaurangdesign, jag har så många geografiska kopplingar hit :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar