lördag 13 augusti 2011

GRYMT SNYGGT UTERUM PÅ ALTANEN

Bild Hus & Hem

Nu kom sommarvärmen tillbaka :) Lördag och solsken, kanon minsann! För er som hunnit hem från semesterorten och myspyser hemma har jag denna härliga bild i min inspomapp. Det är en gammal favorit som jag bara ääääälskar, en trädgård som gjorts om till däckad altan och en grymt snygg pergola över en utesoffa. Det varvas med grus/ singel och snygga krukor med formklippta växter i. Soffhörna, loungestolar.... Och jag gillar de där gigantiska växterna/ små träden i stora krukor intill staketet så att det blir lite grönt i fonden. Så här hade jag gärna haft det i en del av trädgården... För er som läser troget sen länge har jag visat ett uppdrag jag gjorde på en trädgårdsdesign tidigare, och då levde denna bild i mitt huvud som inspiration.



Det var denna trädgård jag planerade och designade uterummet så att man skulle ha stort trädäck och en soffa under pergola. Singelsten utmed kanterna och sen kunde man kliva ut på gräsmattan. Det är många soliga helger kvar än, så man ska inreda sin trädgård att man kan njuta av den långt in på hösten tycker jag. Nu önskar jag att ni känner solen i ansiktet fortfarande på kvällen, korka upp en flaska rött till grillen - vi ska grilla :) - och ha en underbar kväll!

1 kommentar:

  1. Jag gillar när man spänner upp tyger som tak. Fint!

    Hoppas du har en fin helg!
    Elina

    SvaraRadera