lördag 8 oktober 2011

LEKSTUGA OCH FÖRRÅD - I FUNKIS



När vi har varit på husvisningar här i Saltis har jag insett att det finns så många fördelar med att ha tomt (jämfört med radhus "plätt")... Man får inte med sig ungarna hem igen, för det finns naturligtvis lekstuga i visningshusets trädgård! "Neeeeeeeeej, vill inte gå heeeeeeeem!". Så jag inser att lekstuga måste man ha. Vi har tittat på alla stilar av hus, och skulle det bli ett funkishus så skulle det få bli en sådan här söt lekstuga i trädgården. En lekstuga i funkisstil. Denna lilla stuga är i funkisstil med pulpettak och kommer från Trädgårdshus i Stockholm, se här.




Lekstuga till barnen och vad får mamma? Jo en egen friggebod / förråd till alla trädgårdsprylar och möbler etc. Denna fina vita kommer från samma ställe....




.....och den friggeboden / förrådet kan man titta på live där den står uppställd på Ulriksdals Slottsträdgård. Ni vet den finfina handelsträdgården som drivs av Bosse Rappne som alltid är med i Roomservice? Som kan aaaaaaallt om trädgård och som är grym. Jag älskar den handelsträdgården och när jag är där nästa gång skall jag inspektera förrådsboden!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar