torsdag 22 mars 2012

VÅRFRÄSHT MED BLÅTT


Det finns få färger som piggar upp och känns så våriga och somriga som blått. Det är väl ingen tillfällighet att blått kommer tillbaka på modet vaaaaaarje vår. Lite denim och lite marint och så har man en klassisk sommarlook. Inte så konstigt kanske, den blå himlen hittar tillbaka och här utanför glittrar havet igen. Hittade så härliga bilder med interiörer som har en dutt blått, som jag erbjuder som inspiration idag. En endaste liten kudde ovan, och hela rummet ser piggare ut.




Sommarkollektionen hos Tine K har fått blå inslag. Dova blå och lavendelblå. Vackert fotograferade i vad som ser ut att vara helt storslagen miljö. Tänk att bo så :)




Stilblanda porslin, det är ju det enklaste sättet att tillföra blått. Och alla blå porslin passar med varann, lustigt nog. Gammalt, nytt, modernt, sekelskifte, kinesiskt, blått går med blått och det blir så trendigt stileklektiskt och snyggt och ändå på samma gång klassiskt. Me like. Just igår stod jag och tryckte näsan mot en japansk butik (ni vet en sån som eg säljer ris typ, men som by the way har porslin på hyllorna) och det såg precis ut så här! Jag hade lust att ta med mig nåt kul hem men tidschemat var som vanligt lite kort så vi nöjde oss med fönsterglutten.




Mer lavendelblått, och lägg märke till bokbanden - som jag trendspanade i detta inlägg :) Ska nog ha ett gäng såna fina böcker ändå. Måste bara köpa bokhyllan som skall rymma böckerna först. Och huset som skall rymma bokhyllan. Nä nu ni, nu ska jag flyga iväg och inspektera våren i Tyskland så vi ses om någon dag igen. Ha det så bra!


Bild 1 Milk, 2 o 3 Tine K, 4 Milk, 5 Tine K



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar