torsdag 4 oktober 2012

ÅTERTÅGET HEMÅT OCH PIFFET FRAMÖVER



Jag håller på för fullt att planerar återtåget hem efter totalrenoveringen av nedervåningen. Att få flytta ned alla saker och möbler som står upp-pallade i övervåningens alla skrymslen och vrår. Och jag längtar efter att få rulla ut vardagsrumsmattan och ställa tillbaka soffan och fåtöljerna och soffbordet och det antika fina skåpet vid sidan av soffan och montera upp de vägg-till-vägg-breda tunna linnegardinerna. Men sen. Sen har jag den turiga turen att det behövs lite nytt piff. En ny golvlampa bredvid soffan har jag väntat länge på. Och så kanske jag äntligen kan hitta den där håll truten snygga stora tavlan som skall hänga över soffan och sätta hela tonen. Den tavlan, den är väldigt svår att hitta. Man hittar den framförallt inte när man letar. Man snubblar oftast på sådana one pieces i olika stunder då man inte väntade det. Och naturligtvis har man inte råd med dem i de stunder man snubblade på dem. Kanske kluttrar man en egen. Bättre än massprintat i miljonupplagor tycker jag. Tavlan ovan i en interiörbild från Bestlites hemsida skulle vara så välkommen så. Och det skulle för all del även Bestlite lampan i nyheten vitt-kombinerat-med-mässing också vara!



Bild Gubi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar