torsdag 1 november 2012

CARRARA SOM STÄNKSKIVA OCH BÄNKSKIVA I KÖK



Nu var det så länge sedan jag tjatade om carrara på väggen så nu lägger jag in en ny bild jag hittade på hemnet. Säger inte så mycket om den, mer att aaaaahhhhh vad fint det är. Kanske i ett nytt kök nån gång :) Vet inte om jag törs ha det på bänkskivan dock, det är ju ganska känsligt mot vissa medel (tvätt, skur), syror från citrus etc... Men på väggen skulle det nog bli bra :)




Vackra fönster som inte behöver gardinsättning. Och tjusiga elementskydd. Hela våningen ser du här.





Bild Lagerlings

1 kommentar:

  1. Visserligen inte lika snyggt som Carraramarmor, men nästan, är Silestone som är en mycket tåligare kvartskomposit som går att få i en mängd färger/mönster (inklusive en blankpolerad variant som nästan ser ut som äkta marmor). Var också inne på marmorbänkar och stänskydd i köket jag håller på att planera men valde till slut en Silestonevariant som liknar polerad betong (snyggare än det låter). Tror det kommer bli kanonbra och behöver inte oroa mig för att fläcka skivan med syra.

    SvaraRadera