torsdag 15 november 2012

ETT HOTELL SOM ETT HEM



I maj öppnade ett ovanligt häftigt och konceptuellt hotell på Östermalm i Stockholm. Ett hem heter hotellet och det har dykt upp i ideliga interiörmagasin sen öppnandet. Imorgon ska jag bo på hotell i stan, men inte här. Men jag gör en liten nättour på hotell likaväl, och hamnade inne i detta fantastiskt stämningsfulla hotell. Londonbaserade Ilse Crawford står för inredningen, som är en tolkning av ett sekelskifteshem - precis som byggnaden designades för att vara när den uppfördes. Ovan köket där gästerna kan röra sig fritt i köket.





Stor himmelssäng i ett dovt färgsatt rum. Alla tolv rum är färgsatta och inredda olika, precis som i ett riktigt hem. Flera rum har öppen spis.




Vardagsrumskänsla i loungen.




Och badrum med stort fristående badkar (mindnote för framtida hem). Fantastiskt vacker fönstersättning, här får inredningen vara diskret så att arkitekturen får ta för sig. Var jag ska bo i morgon vet jag inte än, men det är nog hög tid att ringa vännerna och ta reda på var det skall vara tjejträff.



Bild Ett hem


1 kommentar:

  1. Hej! snubblade in på din blogg för en stund sen och måste säga att jag älskar den! Du är ju så duktig på inredning! Så därför tänkte jag fråga dig om tips på köksbord. Vi renoverade köket för nån dag sen och det går i svart, vitt och silver (detaljer). luckorna är vita, kaklet och bänkskivan svarta och silver handtag. golvet ska vi byta till svart och väggarna ska vara vita. borde jag ha vitt eller svart bord? vita eller svarta stolar, i tyg eller inte? jag har klurat på det där i flera dagar nu men kan inte bestämma mig och det skulle vara såå kul att få tips från ett proffs! H/D.

    SvaraRadera