måndag 12 november 2012

LACKA OM KÖKSLUCKOR



Jag skrev ju en hel artikel för Hus & Hem om hur man kan uppdatera sitt fullt fungerande befintliga kök lite snyggare och kanske uppdatera looken utan en för stor budget. Här på bloggen har jag bland annat visat hur man kan måla om fogarna och ändra uttrycket och förnya. Idag ska jag visa hur man kan göra ett ofantligt stort förnyelsegrepp i köket, för en i förhållande ganska liten peng. Man kan låta lacka om sina befintliga köksluckor. Eftersom köksluckorna utgör så stor del av interiören i ditt kök så finns det inget som är så effektivt som att ändra deras yta för att ändra stilen på ditt kök. Eller att fräscha upp det och få det att kännas nytt. Jag hittade ett fantastiskt bra ställe att lämna in mina luckor, jag hittade Lackat & Klart i Stockholm. Kunniga och trevliga John visade mig runt, och berättade att man kan till och med få sina köksluckor lackerade till högblankt här. Inte så vanligt. Nyans väljer vilken man vill.




Hej då valnötsluckorna, nu har jag tröttnat på mörkt i köket. Vad det blir får ni se när jag fotat resultatet!




Här är någons luckor på väg att torka.



Självklart kan man också lämna in sina möbler för omlackering. Det ska jag komma ihåg, ytan var så mycket jämnare och hade mer sidenlyster än när jag målat om möbler själv hemma. Denna finfina möbel hade gått från mörkbrunt till fräscht vitt. Jag lämnade in allt i Nacka, men det bästa av allt är att du kan även lämna in på Söder. Så detta är mitt bästa tips till er som vill förnya i köket!



Bild studio karin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar