måndag 12 november 2012

MINA OMLACKERADE KÖKSLUCKOR



Som jag skrev i förra inlägget så hade jag tröttnat på de mörkbruna träluckorna i köket och lämnat in köksluckorna för omlackering på Lackat & Klart. I och med vattenskaderenoveringen så har jag uppdaterat köket lite överallt. Och luckorna lackerades om, och nu har de monterats hemma! De bruna träluckorna har blivit mellangrå, till höger i bild. Och de är så fina! Jag är supernöjd, och den måleri-lackade ytan har sådan där lyxig sidenlyster som exempelvis ett målat kvänum kök har. Oh jag är så nöjd. Tack Lackat & Klart säger jag bara :) Jag har ju även färgat om fogarna och hängt upp en Bestlite i nischen i mitt förnyade nygamla kök.





Bänkskivan är en grå laminatskiva från IKEA, den har lite träådring textur men det syns inte på bild. Nu har den blivit så mycket häftigare, och flyter ut från den grå högskåpsväggen med ett mer sammanhållet intryck. Med de nya grafitgrå fogarna och lampan har köket blivit mycket mer som jag ville ha det :)

(Så här fint fotograferat blev det i mäklarprospektet, nu när vi ska sälja! Bild lånad av Erik Olsson Fastighetsförmedling.)




FÖRE. En vitlaserad ekparkett, vita fogar mellan de vita kakelplattorna, och en mörk högskåpsvägg i valnöt.



EFTER. I och med vattenskadan (på en vinterfrusen utekran som orsakade vattenskada inomhus) bytte vi golv till vitlaserad askparkett som är ljusare än vitlaserad ek. Fogarna är grafitgrå för att få lite kontraster, och högskåpsväggen är numera omlackerad mellangrå. Jag valde kulör NCS 3000-N glans 35. Och jag är så nöjd! :)



Bild studio karin



3 kommentarer:

  1. Jättefint!! Är kanske sent ute, men undrar vilken av laminatskivorna på IKEA det är? Alltså vilken benämning har färgen? Är i renoveringsplaneringstankar och panikar över bänkskivan :P Tacksam för svar!

    SvaraRadera
  2. Hej, jag har faktiskt ingen aning om denna finns kvar, det är 3-4 år sedan vi köpte laminatskivan (den har återanvänts när köket gjordes om) och jag vet inte vad den hette. Men den fanns på IKEA, är mellangrå som på bilden, och den kunde beställas på löpmeter (alltså inte på lager, utan var beställningsvara) och den hade svaga linjer som gjorde att den såg texturerad ut som träådring.
    Mvh Karin

    SvaraRadera