måndag 19 november 2012

ÖPPEN SPIS MED GLASVÄGGAR



Hej nya vecka! Jag har farit runt ute på hemnet igen (ja jag kan ju inte göra slut med hemnet fast jag hittat ett hus ;) ) och hittade en våning som hade en så fantastiskt fin modern öppen spis. En sån där maffig öppen med glasväggar som är insmälld helt enkelt mellan vad som ser ut att vara två råa betongblock. Denna råa enkla stil passar både yngre och äldre arkitektur; den har ju moderna former i den råa kantiga betongen, men harmonierar också med mer äldre och vintageinspirerat också pga sin "ruffa" look. Grymt snygg.




Från sidan ser man rakt igenom spisen, verkligen snyggt när elden är synlig från 3 håll.




Här ser man glaset, och dessutom har våningen begåvats med väldigt snyggt bord - och -stol kombo... På pricken det jag har men jag har vita stolar :) kram o hej på er

Hela våningen ser ni här.



Bild Skeppsholmen

6 kommentarer:

  1. Hej Karin! Vill börja m att tacka för din fina, inspirerande blogg. Jag har fått många nya idéer härifrån. Men nu skulle jag vilja fråga dig om du vill ge lite tips på hur man möblerar ett stort sovrum med golvyta på ca30 m2 men med sned väggar som börjar 1 m upp från golvet. Vår sänggavel är 120 cm hög, hur gör vi? Hur gör man m sängbord och lampor? Tack på förhand! Med vänlig hälsning, Stina

    SvaraRadera
  2. Hej Karin, kan du inte berätta om ditt nya hus?!! // Jessica :)

    SvaraRadera
  3. Åh, vad spännande med nytt hus! Vad blev det till slut?

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Alltså jag vart som lite kär i ditt bord! Vart kan jag hitta ett sådant??
    Tack på förhand:)

    SvaraRadera
  5. Hej, mitt bord som är snarlikt detta köpte jag för ett par år sedan på Folkhemmet. :)

    SvaraRadera
  6. Hej. Vilken fin blogg! Öppna spisen som du klippt in från Hemnet 19 nov -12 är fantastisk. Vet du adressen på lägenheten så man skulle kunna ta reda på vem som byggt den?

    SvaraRadera