lördag 24 november 2012

SALIG LYCKA OCH KÄR I NYA HEMMET



Hej lördag! Ni är så många som undrat varför jag säljer radhuset när det precis renoverat klart? Och vad har vi valt för hus? Ja, det finns många anledningar för just oss att byta bostad. Vi har sen vi blev tre barn i hemmet växt ur radhuset, vi behöver fler rum (visst kan barn dela rum, och tjejerna gjorde det länge). Men vi behövde mer om- och kringyta. Ett kontor till mig som jobbar hemifrån. Vi behövde en garageuppfart intill huset och inte en plats i ett garage utanför radhusområdet varifrån jag måste bära små barn som somnat, dagiskläder, skolväskor och matkassar hela tiden. Vi behöver förråd till vagnar, cyklar, bildäck, saker. En egen tomt som hunden kan springa på. Så det beslutet har växt fram och vi har letat i två års tid egentligen. Budat ett par tre gånger lite halvhjärtat. Undrat. Men nu, nu har vi landat! I salig lycka! Eller nästan landat, efter de sista veckornas nervpirrande budgivningar och husköp. Sen direkt in i en snabb fas av att möta vår duktiga mäklare  för att sälja vårt radhus, fota hemmet , och fixa inför visning. Och sen en förhandsvisning och så blev radhuset sålt dagen efter. Oj. Men nu har vi köpt hemmet för livet. Ett stenkast bort, nära barnens skola. Och jag slipper undra hur det ska kännas när man vet att det är rätt. Det kändes som en tonårskärlek, ni vet starkare än något annat, att det fanns bara detta alternativ. Att det inte skulle finnas någon annan möjlighet än att det här huset var där jag skulle bo. Här skall mina barn växa upp. Här ska hela familjen få plats. Länge länge. Hela jag varm och kär, och i februari flyttar vi in. Och det bästa av allt - jag kan renovera och inreda och fiffa i oändlighet. Men jag har inte ens bråttom, jag ska vårda hemmet och inte skynda besluten. Den respekten förtjänar man om man är en hundra år gammal byggnad. Så nu vet ni, kära läsare. Visar en fasadbild från mäklarannonsen så länge. Kram och hej på er, sug tag i lördagen och ha det bra!


Bild Skandiamäklarna


8 kommentarer:

  1. Fantastiskt fint Karin, viss igenkänningsfaktor ��. Där kommer ni att trivas! Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Vilket vacker hus! Ett riktigt drömhus, förstår er att ni vill flytta :)
    kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Wow så fint ! Grattis till husköp och till försäljning. Fantastisk känsla att landa i ett boende och hem. Att inte ha en tillfällig känsla och inte vara på väg.

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig känsla! Det här kommer att bli spännande, ett riktigt "må bra hus" med själ.....Något att åldras i med glädje.
    Hälsningar
    Moa i U- a

    SvaraRadera
  5. Hanna, ja visst är det igenkänningsfaktor :))) Jag tror vi kommer trivas superbra.
    Tack alla för era trevliga kommentarer :)

    kram Karin

    SvaraRadera
  6. WoW! vilket otroligt vackert hus! Ett sådant hus som jag och min sambo drömmer om, ett sådant eller en typ norrbottensgård. Massor med Grattis :) Ska bli kul att se hur fint ni kommer att göra det. Vill även gärna se före-bilder :)

    SvaraRadera
  7. Grattis till husköpet!
    Gissar att vi får se lite carraramarmor framöver :)
    Hälsningar Linda

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt hus! Hoppas vi får se mer av det framöver.

    SvaraRadera