tisdag 13 november 2012

VÅRT BADRUM I MODERN VINTAGE MIX OCH CARRARA GOLV



Mitt badrum på övervåningen har heller aldrig blivit fotograferat. Det går ju inte med "vanlig" kamera att få till det med ljus och vinklar. Men med en översynsbild från mäklaren så kan jag ju äntligen visa er! Detta badrum lade vi mer krut på, vi valde carrara marmor som golv (Tack H för dessa klinker! :) ) och med golvvärme är det helt ljuvligt lent att gå på. Jag ville ha en skön vintage blandning som ändå passade i ett modernt hem som radhusets arkitektur, så jag blandade mer modernt vitt stort kakel med ett klassiskt fristående badkar på lejontassar. Dessutom gör det höga badkaret att golvet känns större och rymligare, då man ser in en bra bit under badkaret. Tvättkommod är nog IKEAs bästa, prismässigt fantastisk och ändå med genuina material som solid trästomme och porslinshandfat :) Lovely. Stor infälld spegel beställde jag hos glasmästare, och jag bad att få extra hål utskurna där jag lät fälla in små vägglampetter direkt i spegeln. Den detaljen älskar jag! Kommer garanterat att göra det igen i ett framtida boende. För att få riktig rymd och ljus i badrummet så går spegeln hela vägen upp till tak. Min favoritdetalj i badrummet är också att jag lät fälla in en frostad glasbetongvägg mot sovrummet intill, för på så sätt fick vi dagsljus i badrummet trots att det saknar eget fönster.




Här ser ni hur jag ritade om så att badrummet blev större samt fick dagsljus. Klädkammaren fick ett fönster > badrummet fick glasbetongvägg > vi fick dagsljus i badrummet. Vi passade även på att göra det större genom att ta ett hörn av fd klädkammaren.





Älskade carraragolv. Du får dyka upp igen i nästa hem också :)






Och så en till mäklarbild. Ja, nu är hemmet helt enkelt till salu :) Och detta badrum vill mina döttrar packa med sig, och jag saknar det nästan redan. Så jag har lovat dem ett likadant dit vi flyttar. Lejontassar et al :) 



Bild 1 Erik Olsson Fastighetsförmedling, 2-4 studio karin, 5 Erik Olsson
Ritningar studio karin


6 kommentarer:

  1. WOOOOWWW vilket snyggt badkar:) jag är badkar med tassar besatt haha..kan tänka mig härliga lavendelbad i det med levande ljus:)

    Du har en skön blogg och jag följer nu på BL...kika gärna in min blogg..den är också om inredning:)

    ha en kanonvecka

    LOVE Maria från inredningsvis.se

    SvaraRadera
  2. Så himla fint! Jag plockar med mig detaljerna i min inspirationsmapp för kommande badrumsrenovering. (lär väl dröja sådär ca. 10 år men men..)
    Kram K

    SvaraRadera
  3. Det var en riktig smart lösning! Båda rum har vunnit så mycket genom förändringen! Snyggt!

    SvaraRadera
  4. Oj så snyggt! Och välplanerat med vackra material. :-)

    SvaraRadera
  5. Hej! Oerhört fint! Men; är kommoden verkligen från Ikea? Hittar den inte!

    SvaraRadera
  6. Det är ett par år sedan den inhandlades, men jo den kom från IKEA. Vet att de har den i vitt fortfarande i a f, Hemnes badrumskollektion.
    :)
    Karin

    SvaraRadera