onsdag 26 december 2012

SOBER JULSTÄMNING I KLASSISK INTERIÖR





Hej Annandag jul! Jag sitter och avslutar ett jobb i en vacker sekelskiftesvilla (ja, när man har eget så blir ledigt vs arbetsdagarna lite hipp som haver ibland...). Jag ber alltid mina kunder att skicka mig en inspirationsbild på sin tänkta dröminteriör, då jag ritar för dem. Jag själv kan tänka mig allt från sekelskifte - vintage - funkis - modernt och det brukar bli bäst att få en inriktning att förhålla sig till som inredningsarkitekt. Och denna fina inspirationsbild (som kunden hittat här) andas sober klass och harmoniskt lugn och elegans. En enkel färgskala i svart - vitt och naturtoner på matta och parkett, möbler i övervägande klassisk stil (Howardsoffan och Gustaviansk fåtölj) men som bryts av fint med ett modernt bord i svart. Denna bild får ge er en fridfull Annandagsjulstämning idag. Den fina kransen på dörren viskar god jul en sista gång på bloggen, snart är det dags för nyår sen - jaaaa, nytt år! :)



Bild Garbo Interiors

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar