söndag 27 januari 2013

ELEGANT-MODERNT-KLASSISKT OCH LAMPA ÖVER SOFFBORD



Jaha, hej söndagkväll! Själv har jag haft en trevlig helg i glada vänners lag (flyttkartongspaus) och skojsiga diskussioner om inredning. Ibland när jag kommer igång kan jag ju inte sluta, så är det bara. Och om jag har turen att väninnan i fråga är lika intresserad kan det spåra in på detaljnivå som... tja, får en att glömma att det springer sex stycken efterrättssugna barn i den klassiska slingan hall-vardagsrum-matrum-kök-hall och varvet om och om igen. Mammorna med ett vinglas och nästipparna mot lauritz sidan och kolla den, eller den, och så kan man och kanske lite men då skulle man nog men då får man ta bort och vad tycker du och hur då och sen då deeeeen lampan. Ja ni fattar. Vår bubbla :) Nedpendlade stora lampor över soffbordet var ett tema. Och här G, så här högt tror jag blir bra :) Tack för igår! Bilder ur sista numret 2012 av Sköna Hem, alla bilder ser ni här




Snyggt grupperat med två fåtöjer med svart ram och vita plymåer, svart bord, vit soffa. Precis som det fina hemmet jag var i igår. (Men detta är alltså fortfarande Sköna Hem-artikeln och inte där jag var.) Stor matta under bordet ganska diskret (även gärna en ljus vintage mönstrad eller blekt grå) och den stora lampan över alltihop. Här skulle jag gärna dimpa ned i soffan. Trevlig kväll på er!



Bild via Sköna Hem

3 kommentarer:

  1. Underbart!!! Tack du, så otroligt kul att bara få totalt nerda in på inredning och detaljer!! Kan också bli hur dyrt som helst då man typ vill byta ut allt tillslut..men några saker i taget så! Tack för i helgen, asmysigt att hänga! kram

    SvaraRadera
  2. Tack själv du :) Trycker gilla knappen

    SvaraRadera