onsdag 30 januari 2013

RANDIG TAPET



Hej go'kväll! Fick en läsarfråga från en som ville prova tapet men som var rädd för blommönster. Ja, men randigt då? Håller också ganska bra tidsmässigt. Det är väl den enda tapet jag kan tänka mig som inte riktigt svänger lika fort trendmässigt som mönstrade. (Ni vet hur det är med en del mönster, de blir liksom definitionen av ett år. Som de där medaljongerna jag hade i ett kök för längesen, very 2004.)  Och randigt, jag tror att randiga tapeter funnits sen... alltid? Jag är uppvuxen i ett hem som hade vita blanka/vita matta bredrandiga tapeter. Och det har jag sett i många hem sen dess. De försvinner liksom aldrig. Vill man ha tapet för att det känns klätt, men bibehålla ett ganska strikt formspråk så kan man prova randigt. Denna ovan från Bo Bedre har jag visat tidigare (liknande här).




Och så fick jag en fråga om trendigare vass svart-vit tapet. Och jo, det vet jag var det finns! Denna hittar du hos Ferm Living, och bild är lånad här. Borde kanske matchas med lite kulör eller trä som i bilden för att det inte skall bli alldeles för mycket fotbollsdomare dock.


Bild 1 Bo Bedre, 2 Kaiku


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar