onsdag 16 januari 2013

SVARTA VÄGGAR I VINTAGE MODERN MIX



Hej! Jag laddar inför Formexmässan som drar igång imorgon, drar runt lite på nätet efter inspiration och snubblar in på hemnet. Jag som just köpt hus! Men vanan är svår att bryta..... Hittar denna välstylade goding till hus, ligger ett stenkast härifrån. Ett äldre hus som stylats genomgående i svart. Ett annorlunda grepp, onekligen ett starkt statement och dessutom väl genomfört. Vardagsrummet gillar jag bäst, sk*tsnyggt rent ut sagt. Vintage kelimer på golvet (flera intill varann, så snyggt och levande), platsbyggda bokhyllor runt fönstren (love it!) och så denna sammetssvärta som håller ihop allt. Vita foder och guldram på tavlan sätter lyxiga kontraster.





Murad spis i vit puts blir en tyngd i rummet med sin kontrastfärg.




Köket är även det svart, men man har låtit delar av matplatsens väggar vara vita. Skapar en rumskänsla, definierar ett rum-i-rummet. Mycket vacker bonad på väggen! Gillar.




Hur lyrrig var inte den här walk in closeten? Platsbyggda hyllor, skorna i ordning och färgmatchade blusar. Jag undrar jag undrar om jag kunde ha sån här ordning på kläderna :/ Har man platsbyggt inredningen i sin walk in closet så blir det så här bra, eftersom man från början planerar in just vilken typ av kläder (och därmed sorts förvaring) som man själv har ett behov av. Vardagslyx att mötas av denna syn!




Jag brukar inte visa tvättstugor, simply därför att de är oftast inte så snygga. Men här har man en tvättstuga som blivit lika konceptigt snygg som resten av huset! Grå väggar, vita foder, och vitvaror (trots namnet) läckert i svart. Detta hem har alla rum i svart, och då menar jag alla! Är du nyfiken så ser du hela hemmet här.


Bild Skeppsholmen

1 kommentar: