tisdag 4 juni 2013

SUPERFRONT KÖKEN ÄR HÄR - OCH IKEAS METOD MED



Hej! Idag är det lite julafton, fast lite försenat. Ni har säkert inte missat Superfront som exploderade på pimpa-dina-IKEA-stommar-marknaden i våras. De har synts överallt på bloggar och i magasin. De fina sideboarden har jag visat flera gånger sedan det första inlägget med suddiga kvällsbilder från vernissageminglet (här). OCH jag har hunnit med att med snickare installera Superfront möbler hos en kund. Men nu, nu nu nuuuuuuu - nu kommer äntligen köken. Därför julafton idag. Nu finns köken att köpa, och bilderna kommer upp på siten inom kort. Denna bild med det gammelrosa köket med harlekinrutor och guldkranar kastar mig av någon anledning in i mitt barnrum jag hade och väcker så lyckliga minnen till liv att jag vill sjunga och dansa och måla hela hemmet rosa. F*n vad fint. Rosa har växt upp. Rosa har också blivit tuff. Ja, rosa är helrätt helt enkelt. Och mässing är rätt. Och ruffigt grått. Till och med lille griseknoen är rätt :)




För att inte tala om den smutsbleka turkosgröna färgen Aerugo Green som ser ut som ärgad koppar. Också helrätt. Mycket fint. Det som är det finfina med dessa bleka färger är att de passar i stort sett till alla andra färger. I de vita hemmen vi har runt om i landet är det bara att blunda och välja färg. Och med de kaxiga beslagen till handtag och en markerad stenskiva som bänksskiva blir det allt annat än mesigt med pastell.




Ja, det skulle inte vara lätt att välja om jag stod i mitt gamla IKEA kök i förra hemmet. (Nu står jag istället i ett renoveringsobjekt och skall bygga ett nytt kök i en tvättstuga, en helt annan historia...) Men i förra hemmet hade inte vetat vilken lucka jag skulle välja till mitt Faktum kök. Och just idag släpps ju IKEAs METOD, som ni kanske inte missat. (Ett gäng bilder här idag.) METOD som revolutionerar IKEAs köks- och måttsystem. Det nya modulsystemet har jag beskrivit här. Superfront kommer att kunna beställas till både Faktum och Metod så klart. Så om ni i framtiden står med prima Faktumstommar och vill renovera - gör er plånbok och miljön en gärning och upcycla ert kök med nya luckor från Superfront :) Det hade jag gjort.



Bild Superfront

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar