tisdag 8 oktober 2013

BELYSNING TYP MODERN CHANDELIER - GRENVERKSLAMPA




Hej tisdag! Idag har jag fått ett finfint tips av en läsare som är en belysningskonnässör :) En finsmakare som tipsade mig om denna underbara lampa. En takarmatur designad och framställd av NYbaserade Lindsey Adelman (vars profil du kan läsa om här). Sådana här armaturer letar man alltid efter som inredinngsarkitekt när man håller på och inreder hotell, restaurang och barer. Belysning med lite j*vlar anamma. Så jag lägger gladeligen till dem till mitt virtuella bibliotek här för framtida användande.





 I mindre varianter kan den så klart användas i hemmiljö, över matbordet eller nedpendlad över soffbordet. En sån här skulle kunna få bo hos mig över matbordet... Men detta är hantverk som tar många många timmar att sätta ihop, och priset är därefter. Så, troligen är det i hotellmiljöer dessa lmapor hamnar. Men vackert och roligt som inspiration!





Hantverket och detaljerna är helt fenomenalt fina. 











Måste bara visa några sköna NY miljöer. Den med kinaporslinet på bordet är visst en bild från Elle Decors egna showroom. Så hon verkar välplacerad, Lindsey. Lampor tillverkade för arkitektritade miljöer med stooor budget. Fantastiska lampor. Men kika inte på priset, det är vad vi i Sverige skulle kalla astronomiskt ;) 


Bild via Lindsey Nadelman


Tack H för tipset! Ska tänka efter om jag sett liknande lampor här hemma, med färre nollor. 

2 kommentarer:

  1. Du som är en stor källa till inspiration för mig (tack!) - vad roligt att jag kunde få ge lite tillbaka :-)! Jag är helt betagen av dessa fantastiska lampor som har det där stilistiskt vackra och moderna på samma gång - riktiga konstverk! Tack för ett toppenbra inlägg - som alltid! Kram Helene

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen du som skall ha tack :D
    kram Karin

    SvaraRadera