torsdag 30 januari 2014

INFÖR STOCKHOLM FURNITURE FAIR




Det dingnar med mail i inboxen om Stockholmsmässan, Stockholm Furniture Fair som är i nästa v. Skall bli intressant att se den, guest of honur är dansk-italienska designduon GamFratesi som gjort massa snyggt. De skall designa loungen i entrén, och denna designduo har många samarbeten med Gubi (ni vet, leverantören av Bestlite bland annat). Så det känns som att danska Gubi har fingret på pulsen som vanligt. Så här såg deras monter ut på möbelmässan i Köln.




En nyhet som kommer att visas på möbelmässan är deras möbelserie av svenska Kerstin H Holmquist. Visst är de fräscha. Och moderna tänker ni? Men icke, dessa pjäser är designade 1957, och Gubi har helt enkelt dammat av designen och tagit fram den i produktionen igen. Adam, Eva och Paradiset heter möblerna på bilden.




Bild via Gubi press

3 kommentarer:

  1. Vilket underbart inlägg om färgerna från Byggfabriken! Jag har mest erfarenhet av Gysinges linoljefärg, men kände att dessa färger - med den UNDERBARA paletten i inlägget- direkt talade till mig. En färg på vardera vägg ??!! ;-) Har målat väggarna med Cashmere helmatt, men känner att jag saknar djupet och den fina ytan. Hur upplever du att de är att använda? Torktiden? Min erfarenhet av torktiden på Gysinges färger och även Norrgavels äggoljetempera, är att den är betydligt längre än vad som anges. Blir då ibland svårt att försvara min envishet av färgval för en otålig make...

    SvaraRadera
  2. Åsa, jag har bara provat färgen från Kulturhantverkarna, väggfärgen än så länge. Den är underbar, så lätt och så tunn, och täcker underlaget super! Och doftar gott. Auro från Byggfabriken har jag inte hunnit prova än. Men det skall jag också göra :)
    Karin

    SvaraRadera