fredag 7 februari 2014

PLATSBYGGD BOKHYLLA



Hej fredag! I februari var det tänkt att jag skulle lägga fokus på sovrummets inredning. Och det har jag gjort. Men icke desto mindre samlas det på inspirationsbilder för de andra rummen när jag snubblar över dem... Här en mycket god kandidat på platsbyggd bokhylla i (blivande) biblioteket. Raka, lite kantiga, och med rediga hyllplan och ganska stort avstånd mellan hyllplanen så den är lite luftig, samt luckor infällda i stommen nedtill. Yes box. Hos mig skall bokhyllan gå runt dubbla dörröppningar, men det skulle naturligtvis gå lika bra att göra runt soffan som ovan för att skapa en bibliotekskänsla i rummet. Sparar denna finfina inspirationsbild på platsbyggd bokhylla för framtida bruk.



Bild Slettvoll

2 kommentarer:

  1. Ser väldigt trevlig ut! Hade också tänkt att ha en bokhylla med skåp längst ned i vårt framtida bibliotek, men i U-form, med två fåtöljer framför, och så ett skrivbord mittemot, som står fritt i rummet. Å, det skall bli så kul att komma till biblioteket i renoveringen!

    SvaraRadera
  2. Ja visst ska det :))) I can't wait säger jag bara för egen del :)

    SvaraRadera