söndag 13 juli 2014

BOSTADSSURFAR EN KOMPIS MODERNA HEM



Hej söndag! Nu när hemnet ligger lågt med finfina objekt att bläddra i på helgen gör jag en djupdykning i min egen kamera istället. I detta hem bor en vän till mig, och när jag var där så tog jag dessa gryniga bilder med min mobil. Trots avsaknad av storkameran och storobjektivet, så blir hemmet bra på bild. Så snyggt, och stilsäkert. Det är djärva materialval och en modern coolness och allt annat än ett dussinhem som ser likadant ut som alla andra. Nä, kaxiga val blandat med en sval klassisk modern stil. Love it. Framförallt i köket är sååå speciellt och fint. Ett vitt kök, som får tyngd med kalksten som stänkskiva, och även lite kopparplåt sätter stuns. 


 


Öppen planlösning utanför köket, a room with a view. Och om man tröttnar att kolla på havet därutanför, finns ju alltid en brasa.




Väldigt modern trappa, med endast helglas som väggar och som trappräcke. Nere på hallgolvet syns grova skifferplattor i oregelbundet mönster, som kontrast mot det moderna raka vita.




Dubbla köksöar. Med öppen planlösning och med en familj som lägger mycket krut på mat och matlagning så har man tagit i ordentligt och skapat mycket arbetsytor med dubbla köksöar. Den i mitten har spisfunktionerna, och den längst bort är arbetsyta som dessutom gränsar av mot matrummet. 





Detalj på takspot infälld i hallen, Flos lampor.




 Så fina barnrum. Här bor en riktig liten sötnos. Eller tuffing kanske jag ska säga.





Takterassen. Ja, det var dagens Karin-hemnet. Om ni ser denna bostad i ett magasin framöver, kom ihåg var ni såg det först :)



Bild studio karin



1 kommentar:

  1. Hej! Angående glas i trapphuset. Känner du till något glas som är överkomligt pris på som man kan ha nära en braskamin? Alltså som tål värme och inte leder den.

    SvaraRadera