torsdag 4 september 2014

LINNEPÅSLAKAN YES




Hej torsdag! Ahh, ingen har väl undgått linnelakan. Linnelakan. Linnelakan. Överallt. I magasin, i bloggar, nu i många nätbutiker. Och till och med i min säng. Det bästa jag nånsin gjort. Det är så sanslöst skönt att det blir en sån där aha-upplevelse att man bara "Meen!! Hur? Kunde? Jag? Vänta? Så? Länge?" Det är fluffigt, torrt (totalt osvettigt alltså, vaknar inte ens när man är sjuk och booorde vakna av att man rimligen borde svettas), duntäckena blir... mumma bara. Möjligen tycker jag att örngotten river lite mot kinden, när man är van med tunntrådig bomull, så ev blir det andra örngott för min del. Men påslakan i linne = yes do it. Denna fina bild har jag lånat från inreda.com




.........som har dessa linnepåslakan Lovely Linen i ett gäng smarriga färger, här. Med färgvalen kan man styra vilken look man vill ha i sitt sovrum. Rosa för ett romantiskt sovrum som i översta bilden,




Och mörka för ett mer manligt slash mysmurrigt eller passa-i-fjällstuga look.




Linnepåslakan kostar ju en del mer än vanliga lakan, så även om jag ville ha ekologiska linnelakan så säger renoveringsplånboken att jag skulle hålla mig till rimligare prisnivå. Så jag har provat dessa från hm.home, i ljusgrått. Love'em. Jag skulle tippa att linnelakan blir årets julklapp :)



Bild 1-3 Lovely Linen/inreda.com, 4 hm.home

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar