torsdag 9 oktober 2014

HARLEKINMARMOR



Hej torsdag! Denna fantastiskt vackra inspirationsbild fick jag från en kund när vi diskuterade hennes blivande marmorgolv i en stor entréhall. Lovely lovely bild. Älskar det mesta i den, och det visste nog min kund också. Vi tenderar att ha samma smak, mina kunder och jag. Urval av inredningsarkitekt sker troligen med mitt bildval på bloggen, så det är kanske inte konstigt att vi smakmatchar varandra. Jag är i alla fall tacksam att få se så mycket vackert i mitt jobb, och vara med om att rita och se så många fina projekt komma till liv. Just denna gång var det en funkisvilla som skall väckas ur törnrosasömn med ett liknande golv som detta, mitt favoritgolv alla tider. Marmor i olika grå nyanser gärna lagt i 45 grader, dvs så det uppstår harlekinrutor. Passar både sekelskiftesstiler och funkis. Det kommer bli så strålande snyggt.  Dessa plattstorlekar är 30 x 30 cm. Det är stylist Joanna Laven som har det så här i sin hall, hela hemmet ser du här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar