måndag 12 januari 2015

SKI LODGE INSPIRATION FÖR UPPDRAG



Hej måndag! Jag startar årets designprojekt med att rita ett skilodge i alperna. Så trevligt att jag inte behöver förflytta huvudet så långt från hjärtat - som just nu så här i vintermånaden befinner sig i totalt snöfluff. Jag älskar att djupdyka in i inspirationen innan jag sätter igång och ritar, så jag går all in på chalet inspiration idag, för detta projekt. Alla inspirationsbilder och länkar kommer från pinterest (här). Murr och mys och trä, flufftäcken och rutiga textilier. Och framförallt - smart ytplanering och loftlösningar för att få med så många sängar som möjligt. (Precis som vilken fjällstuga eller sommarstuga som helst.) Enjoy arbetsinspo av mysiga sorten idag, alltså.










Bilder pinterest



4 kommentarer:

  1. Heja Karin! Du min inspiration, så sjukt duktig! Kram och Gott nytt År!

    SvaraRadera
  2. Kolla in Pyntlund interiör på Instagram. Toppenfin hytte!

    SvaraRadera
  3. Hej Karin! God fortsättning! En fråga, om man tittar på den nedersta bilden så ser det liksom ut som ett mysigare träslag än den svenska hederliga furun. Vad tror du USA och Kanada använder för träslag till sina ski lodges? Det ser så varmt och väderbitet ut! Tack för dina inlägg! Kram Madeleine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, ja det är ofta andra träslag där, framförallt i USA och Kanada är det nog mest cederträ som används i trähus. Och det blir grått när det åldras. Vår furu blir ju gul när den åldras.... Så antingen ger man furun ett lager lasyr när det är nytt, eller så väljer man ett annat träslag (men då är det en helt annan byggbudget så klart än hederliga furun!). Karin

      Radera