torsdag 20 augusti 2015

NYETABLERAR MIG FÖR SÄSONGEN



Hej bloggen och alla ni som läser. Då sparkar jag igång igen efter sommarlovet, och det är minst sagt segt i huvudet. Det känns som att det tar tid att dra igång och etablera arbetsfarten och flowet igen. Denna första vecka har visat sig vara lite överväldigande, först möts man av ett hav av ogräs, sen vidare till tvätthögar och vad-var-det-nu-vi-skulle-ta-tag-i-först?-renoveringsfrågor, för att inte tala om skolstart och allmänt stök. Rivstarten gör att jag får lite paralyserande blick och gör ingenting istället. Men eftersom den ogräsbevuxna trädgården var den som överglänste allt annat MUST DO NOW hemma, så får denna bild (inspirationsbild från pinterest) symbolisera nyetablering av trädgrådsprojekt som jag har framför mig, och blivande ordning och reda bland ogräset. Murgröna på spalje skulle jag vilja ha som insynsskydd, med en förhoppning om att det skulle bli en grön vägg så småningom. Får se när det blir tid av till det. Just i detta nu är det mail, mail, mail, uppdragsförfrågningar och kunder som skall få min odelade tid fram till helgen. Vi ses vänner, hoppas er sommar var bra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar