torsdag 26 november 2015

ADVENT ADVENT ADVENTSINSPIRATION



Hej torsdag! I helgen smäller det, då är det redan advent och jag längtar verkligen tills jag har börjat pynta hemmet! Jag smyger alltid igång advent med lite enkelt grönt och vitt. Redan till första advent vill jag ha kransarna i fönstret och på dörren, samt något litet ris på soffbord eller matbord. Men sen adderar jag undan för undan, man måste ju märka att det är början på advent och sedan kulminerar i fjärde. För att sedan gå loss helt till jul... Fint tallris i glasvas på bilden ovan.




Eller varför inte en liten bricka med ett julstilleben på soffbordet? Sätter den mjuka adventstonen direkt.




En liten  blyg första advents-grankvist till dukningen. Vackert vackert.




Naturligtvis vill jag hinna med utekrukorna också! Bort med höstljungen och de torra blommor som eventuellt står där. Finfina julblommor i vitt eller möjligen blekrosa blir det för mig i år. Bild lånad här. Lite smygstart på advent, var det. Och lagom till helgen har jag det mesta hemma hoppas jag!




Bild 1 decoist.com, 2 här, 3 pinterest, 4 Elisabeth Heier, 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar