tisdag 2 februari 2016

ÅRETS NYA NYANSER FRÅN FARROW AND BALL - EN HANDFULL NEUTRALER OCH NÅGRA PIGGA ACCENTER



Hej tisdag! Igår släppte den stora brittiska färgaktören Farrow and Ball 9 nya kulörer för året. Och eftersom jag själv i två veckor har krigats med en hall (via hundra färgprover och den totala uppgivenheten över hur mycket ett rum ändras i dagsljus till belyst i kvällsljus) i jakten på den perfekta offwhite-slash-beige-ljusgrå-men-inte-grå nyansen. En blev för gul. En för grön. En bara grå - som jag redan har i vardagsrum och tv-rum och jag ville ha s-k-i-l-l-n-a-d och filkänsla! Jag löste detta tillslut (inlägg följer) men jag blir alls inte förvånad när årets nya kulörer från Farrow and Ball uppvisar inte mindre än fyra stycken nya nyanser som rör sig i fältet vitt/ offwhite/gråvitt/ beigevitt/nedtonad vit. (Shadow White 282, Drop Cloth 283, Worsted 284 och Cromarty 285). Alla säkert lika eleganta i det rätta rummet. Till detta - naturligtvis - några kraftigare "färger" varav en populär smutsig nedtonad rosa ton tillsammans med en ordentligt mellangrå ton. Gillar dem, men den ljusgröna, turkosa och bruna är lite för brittiska för mig och de är jag inte lika het på. Men all in all, mycket fina långlivade basnyanser och accenterna kan man ju lätt ändra och bara låta använda på mindre objekt. Du ser alla årets nyheter och namn här.




Bild Farrow and Ball

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar